Żywienie a Płodność: Metody Przygotowywania Posiłków

Oto kolejny artykuł o tym, jak poprzez właściwą dietę możesz zwiększyć szansę na poczęcie. To, co jemy kształtuje nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Dlatego żywność to ważne narzędzie wspomagania płodności. Przeczytaj także: Jak Łączyć Pokarmy i Dobierać Porcje.

Metody przygotowania posiłków
Starożytne nauki medyczne Wschodu określają trawienie jako proces wymagający sporego nakładu ciepła. Dlatego pokarmy gotowane są lepsze dla naszego zdrowia, niż pokarmy surowe. To prawda, surowe pokarmy zawierają więcej składników odżywczych, niż gotowane, ale trudniej i dłużej się je trawi i dlatego nasz układ trawienny może wydobyć więcej tych składników z lekko ugotowanego posiłku, niż z tej samej porcji surowych pokarmów. Gotowanie to rodzaj wstępnego trawienia i dlatego jest przyjazne dla naszego organizmu – pamiętaj: chodzi o uzyskanie jak najwięcej składników odżywczych przy jak najmniejszym wydatku energii.
To nie oznacza, że masz zrezygnować z sałatek i owoców – bylebyś nie jadła ich przy każdym posiłku, a jeżeli jesz surowe pokarmy, popijaj je gorącym bezkofeinowym napojem, np. bezkofeinową herbatą zieloną, herbatą rooibos, czy rumiankiem. Tradycyjna medycyna Chińska (TMC) zaleca popijanie ciepłych napojów do każdego posiłku, a przynajmniej unikanie napojów prosto z lodówki. Wiele kobiet stosując te zalecenia odkrywa, że były ”uzależnione” od napojów chłodzących, deserów, i zimnych, surowych pokarmów, a większość z nich obserwuje wielkie, pozytywne zmiany w organizmie po nieznacznym „ociepleniu” diety.
Z drugiej strony, pożywienie sprzyjające płodności to takie, które jest jak najbliższe swojemu pierwotnemu, naturalnemu stanowi. TMC zwraca uwagę, że wszystko, co żyje, jest przepełnione naturalną energią Qi. To ona wprawia naturę w stan rozkwitu i to jej potrzebujesz aby stworzyć nowe życie. Długotrwałe gotowanie i przetwórstwo pokarmów niszczy tę pierwotną energię. Dlatego pieczony ziemniak jest o wiele cenniejszym pokarmem, niż talerz odgrzanych frytek, które kupiłyśmy zapakowane w plastikową torbę w sekcji mrożonek w supermarkecie. Taka sama różnica istnieje pomiędzy świeżą pomarańczą a słodkim sokiem z kartonu; domowym talerzem warzyw na parze, a tłustymi krokietami z przyzakładowej stołówki; łyżką gryczanego miodu, a batonikiem w czekoladzie.
Jakie więc metody przygotowania posiłków dadzą nam optymalną ilość składników odżywczych i energii? Woda, i wysoka temperatura zabijają te składniki, dlatego proces gotowania ogranicz do niezbędnego minimum. Wyjątkiem są mięso, ryby, i jajka, z uwagi na niebezpieczne drobnoustroje, należy gotować tak długo, aż żadna część tych pokarmów nie będzie surowa. Warzywa najlepiej gotować na parze przez kilka minut – to jest bardzo szybki proces gotowania, a przy tym woda, nie mając bezpośredniego kontaktu z żywnością, nie wypłukuje składników odżywczych. Jeżeli lubisz warzywa smażone, zastosuj oliwę z oliwek, smaż krótko i na wysokim ogniu. Pieczenie, opiekanie, i prażenie to kolejne dobre metody przygotowania żywności – pogłębiają one smak potraw, nie pozbawiając ich składników odżywczych. Wyjątkiem tu jest witamina C, która jest bardzo wrażliwa na wysoką temperaturę.
 
Poleć to

, , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Wykonanie: WP Desk

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress
google-site-verification: google0d2007442121160d.html