Żywienie a Płodność: Jak Łączyć Pokarmy i Dobierać Porcje

W tej serii artykułów piszemy jak za pośrednictwem diety możesz zwiększyć szansę na poczęcie. To, co jemy ma ogromny wpływ na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Dlatego żywność jest jednym z najważniejszych narzędzi wspomagania płodności. Przeczytaj także: Metody Przygotowywania Posiłków.
Czy wiesz, że jednym z najbardziej energochłonnych procesów naszego ciała jest trawienie? Oznacza to, że jeśli jesz wiele ciężkostrawnych pokarmów, Twój organizm jest zmuszony przeznaczać wiele energii na ich strawienie – energii, która byłaby wykorzystana na utrzymanie równowagi hormonalnej, produkcję pęcherzyków Graafa i budowanie wyściółki macicy w przygotowaniu na ciążę. Nie jest więc zbiegiem okoliczności, że wiele kobiet mających problemy z zajściem w ciążę skarży się też na dolegliwości trawienne.
Żywienie sprzyjające płodności, to takie, które dostarczy organizmowi jak najbogatszą gamę składników odżywczych przy jak najmniejszym wydatku energii na trawienie.
Łączenie pokarmów
Wielu autorów z dziedziny dietetyki sugeruje, jak ważny jest sposób łączenia pokamów w naszej diecie. Radzą oni, aby nie spożywać więcej, niż jeden skoncentrowany typ pokarmu w danym posiłku. Pokarmy skoncentrowane to mięso, kasze, nabiał, orzechy, i wszystkie inne pokarmy oprócz owoców i warzyw. Na przykład, gdy jesz wędlinę na śniadanie, zrezygnuj z jajek. Pamiętaj jednak, że jeżeli czujesz wielką potrzebę zjedzenia czegoś, a nie jest to potrzeba emocjonalna, nie odmawiaj sobie tego pokarmu. Twój organizm jest najlepszym dla Ciebie dietetykiem.
 
Ilość pokarmów
Staraj się jeść częściej (5-6 razy dziennie) ale w mniejszych ilościach. To daje organizmowi szansę na wydobycie jak największej ilości składników odżywczych bez większego wysiłku i bez magazynowania nadwyżek w postaci tłuszczów. W ten sposób nigdy nie będziesz głodna i nigdy nie zabraknie Ci energii. Taki sposób jedzenia połączony z ruchem fizycznym pozwala też znormalizować wagę ciała bez wyrzeczeń. Jaki rozmiar posiłku jest właściwy? To zależy od potrzeb Twojego ciała. Jedząc, wsłuchuj się w swój organizm. Jedz powoli, a kiedy poczujesz pierwszy sygnał sytości, zakończ posiłek. Jeżeli posiłek smakuje Ci i chcesz jeść więcej z łakomstwa, pomyśl o tym, że chroniąc Twój organizm przed nadmiarem jedzenia z każdym krokiem wzmacniasz go i przybliżasz moment, poczęcia Twojego dziecka. Resztki ulubionego dania możesz zostawić na później i, jeżeli jeszcze są świeże zjeść je za kilka godzin. Z drugiej jednak strony, nie powinnaś nigdy wstawać od stołu głodna. Jedz tak długo, jak długo odczuwasz głód. W cyklu kobiety są dni, kiedy potrzebuje ona więcej energii z pokarmów, na przykład przed menstruacją i w okolicach owulacji. Dostarcz ją sobie, jeżeli Twój organizm o nią prosi.
Poleć to

, , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Wykonanie: WP Desk

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress
google-site-verification: google0d2007442121160d.html
Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0