Stres a Płodność: Faza (4) Poowulacyjna

Na cykl miesiączkowy kobiety składają się cztery fazy: (1) menstruacja, (2) faza przedowulacyjna, (2) owulacja, (4) faza poowulacyjna. Dziś opiszemy jak spokojnie (i owocnie) przebyć fazę poowulacyjną.

Dni następujące po owulacji, a przed wystąpieniem miesiączki to faza potencjalnej implantacji, czyli etap, w którym powstały w wyniku zapłodnienia embrion zagnieżdża się w wyściółce macicy. Dla kobiet pragnących zajść w ciążę jest to czas oczekiwania, który wiąże się z niepokojem i poczuciem bezsilności, narastającym wraz ze zbliżającą się data spodziewanej miesiączki.

Coraz więcej badań naukowych dowodzi, że procesy myślowe mają znaczący wpływ na naszą fizjologię (1,2), a skoro tak, warto jest wykorzystać potęgę naszego umysłu aby wspomóc proces zapłodnienia i implantacji.

Dlatego, obok codziennej praktyki medytacyjnej, proponujemy następującą wizualizację:

Usiądź wygodnie na stabilnym krześle, tak, aby obie stopy dotykały podłoża. Weź głęboki wdech, napełniając powietrzem całą jamę brzuszną. Nabierając powietrza, wyobraź sobie, jakbyś wypełniała swoje ciało światłem.

Wypuść powietrze, wciągając jednocześnie brzuch. Wydychając, wyobraź sobie, że twój oddech otacza cię światłem.

Oddychaj w taki sposób, aż poczujesz się, jakbyś była pełna światła, i jakby otaczała cię świetlista, głęboka na kilkanaście centymetrów aura.

Skieruj uwagę do wewnątrz ciała, skupiając się na twojej macicy. Wyobraź sobie embrion, który wędruje z jajowodu do macicy i zagnieżdża się w jej wyściółce.

Następnie wyobraź sobie, jak wyściółka macicy dostarcza embrionowi bogatych składników odżywczych.

Teraz skieruj myśli ku swoim jajnikom i wyobraź sobie, jak powstałe z pękniętego pęcherzyka Graafa ciałko żółte wytwarza progesteron, aby podtrzymać ciążę.

Wreszcie, oczami wyobraźni ujrzyj siebie siedzącą pod wodospadem. Poczuj, jak oczyszczająca woda przepływa po tobie i przez ciebie, zabierając ze sobą wszelkie problemy, zmartwienia, i schorzenia.

Gdy będziesz gotowa, otwórz oczy.

Wizualizację tą powtarzaj codziennie, aż do momentu uzyskania pozytywnego wyniku testu ciążowego, lub wystąpienia miesiączki.

Bibliografia

1. Celia H.Y., Chan M.S.W., Ernest H.Y., Ng M.D., Cecilia L.W., et al. (2004). Effectiveness of psychosocial group intervention for reducing anxiety in women undergoing in vitro fertilization: a randomized controlled study. Fertility and Sterility, 85, 339-346.

2. Lemmens, G. M. D., Vervaeke, M., Enzlin, P., Bakelants, E., Vanderschueren, D. et al. (2005). Coping with infertility: a body–mind group intervention programme for infertile couples. Human Reproduction, 19, 1917-1923.

Poleć to

Trackbacki/Pingi

  1. Stres a Płodność: Faza (3): Owulacja » JestemPlodna.pl - zajdź w ciążę naturalnie - 25/03/2014

    […] W następnym poście o tym, jak radzić sobie ze stresem w fazie poowulacyjnej. […]

Dodaj komentarz

Wykonanie: WP Desk

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress
google-site-verification: google0d2007442121160d.html