oddech relaksacyjny

Oddech 4-7-8

Często piszemy o tym, że stres to wróg płodności. Jednym z jego źródeł są negatywne myśli – a o takie nietrudno, gdy bardzo chcemy zajść w ciążę, a upragnionych dwóch kresek na teście ciążowym jak nie ma, tak nie ma.

Dziś prezentujemy proste ćwiczenie oddechowe Dr. Weila, które zaskakująco skutecznie opróżni Twój umysł z niechcianych myśli i wprowadzi Cię w stan odprężenia.

Stań wyprostowana, z rękami wzdłuż ciała i lekko rozstawionymi stopami, lub usiądź, trzymając się prosto i umieszczając obie stopy na podłodze.

Koniec języka umieść za górnymi zębami, tam, gdzie zaczyna się podniebienie. Trzymaj tam język przez cały czas trwania ćwiczenia.

Wciągnij powietrze przez nos, licząc w głowie dość szybko do czterech. Następnie zatrzymaj powietrze w płucach licząc do siedmiu. Wreszcie, licząc do ośmiu, wypuść powietrze ustami (pamiętaj o języku!), tak, jakbyś na coś dmuchała.

Powtórz powyższe czynności dokładnie cztery razy, czyli:

Wdech (4),  zatrzymanie (7), wydech (8),

wdech (4),  zatrzymanie (7), wydech (8),

wdech (4),  zatrzymanie (7), wydech (8),

wdech (4),  zatrzymanie (7), wydech (8).

Ćwiczenie powtarzaj minimum dwa razy dziennie, przez osiem tygodni. Po tym czasie, możesz zwiększyć ilość cykli oddechowych do ośmiu.

Ćwiczenie przynosi zauważalne efekty prawie od razu, a w miarę upływu czasu, jest coraz bardziej skuteczne. Może je wykonywać także twój partner.

Dodaj komentarz

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress