Negatywny wynik testu ciążowego

Jedna kreska na koniec cyklu: Jak nie dać się zwariować

Jeżeli starasz się o ciążę od jakiegoś czasu, dni tuż przed miesiączką mogą być trudne do przetrwania. Będą dwie kreski na teście czy znowu jedna? Agnieszka (29 l.) bardzo pragnie zostać mamą i od 11 miesięcy, co miesiąc spotyka ją to samo rozczarowanie. „Ostatnio, kiedy znów test ciążowy był negatywny, a potem jeszcze przyszła miesiączka, pół dnia płakałam w poduszkę i nie odzywałam się do męża” mówi Agnieszka. „Czasem myślę, że chyba nie jestem pełnowartościową kobietą, skoro nie mogę zajść w ciążę”. Trudne myśli i emocje są częstymi gośćmi w takich sytuacjach. Jak sobie z nimi radzić? Oto pięć naszych ulubionych sposobów:

  1. Płacz i krzycz. Starania o dziecko to czas bardzo silnych emocji, także tych negatywnych. Emocje zawsze szukają ujścia w organizmie, a jeżeli będziesz je tłumić, mogą źle się odbić na Twoim zdrowiu i płodności. Dlatego najlepiej uwalniać negatywne emocje świadomie i celowo. Jeżeli Ci smutno, płacz i szlochaj tak długo, jak tego potrzebujesz. Jeżeli czujesz złość, lub frustrację, zanurz twarz w poduszkę i krzycz ile chcesz. Możesz także zastosować taką technikę: Zamknij oczy, opuść głowę, weź kilka spokojnych oddechów, i postaraj się zlokalizować gdzie w Twoim ciele najsilniej odczuwasz negatywną emocję. Często są to okolice gardła, mostka, lub żołądka. Następnie wyobraź sobie, że w tym miejscu w Twoim ciele otwiera się okno (lub coś podobnego), a z każdym Twoim oddechem, wszelkie negatywne uczucia opuszczają Twoje ciało przez to okno.
  2. Odetchnij głęboko. Dosłownie i w przenośni. Zastosuj oddech 4-7-8, krótkie ćwiczenie, które bardzo skutecznie wycisza natłok negatywnych myśli. Postaraj się także zwolnić tempa. Masz za sobą miesiąc intensywnych starań, obserwacji cyklu, wizyt lekarskich. Zaopiekuj się sobą przez kilka dni, robiąc rzeczy, które kochasz, bez poczucia winy. Kiedy ostatni raz zajmowałaś się swoim hobby, wzięłaś gorącą kąpiel, jadłaś ukochane danie z dzieciństwa, czy odwiedziłaś swoje ulubione miejsce w okolicy? Teraz jest na to dobry czas!
  3. Zrób przerwę. Może w tym miesiącu warto wziąć urlop od aktywnych starań? Ola (38 l.): „Staraliśmy się o drugie dziecko przez ponad rok. Czułam się tym zmęczona. Powiedziałam mężowi (ku jego radości): pocieszmy się w tym miesiącu sobą i Kamilkiem (syn Oli przyp. red.). Wróciłam do moich ulubionych zajęć: szycia i malowania. Pojechaliśmy na rodziny wypad do gospodarstwa agroturystycznego. Gdzieś po drodze poczułam, że dobrze mi tak, jak jest i nie mam ochoty wracać do mojej walki o drugą ciążę. Tymczasem, kilka tygodni później coś mnie tknęło i zrobiłam test ciążowy. Wynik był dodatni!”Czasem taka właśnie przerwa odblokowuje nas psychicznie, a to z kolei pomaga uregulować rytm naszego ciała. Ważnym elementem jest tutaj poczucie wdzięczności za to, co już posiadamy: przepełniony poczuciem obfitości mózg prześle sygnał do układu rozrodczego, że są dobre warunki do wydania na świat potomstwa.
  4. Poszukaj wsparcia. Często „nieudany” cykl miesiączkowy wiąże się z poczuciem winy, oraz innymi trudnymi myślami i uczuciami. Łatwiej będzie sobie z nimi poradzić, gdy opowiesz o nich zaufanej osobie. Ludzie to istoty społeczne stworzone do tego, aby żyć i wspierać się nawzajem. Naukowcy odkryli na przykład, że ci z nas, którzy mają grono przyjaciół żyją dłużej i w lepszym zdrowiu, niż osoby samotne. Do rozmowy wybierz kogoś, kto nie jest emocjonalnie zaangażowany w Twoje starania. Niech to będzie przyjaciółka, ktoś z dalszej rodziny, psychoterapeuta, albo coach specjalizujący się w problemach rozrodu. Takiej osobie łatwiej wspierać Cię skutecznie i bezstronnie.
  5. Pomyśl inaczej. Czy okres to naprawdę powód do zmartwienia? Miesiączka to w gruncie rzeczy dobry znak. Sygnalizuje, że Twój organizm spełnia swoje funkcje tak, jak należy. Dzięki niej błona śluzowa macicy oczyszcza się i przygotowuje na ponowny wzrost. Wchodzisz w nowy cykl, który może być całkiem inny od poprzedniego. Możesz zacząć na nowo i jest to dobra okazja, aby powziąć nowe postanowienia, które pomogą Ci zwiększyć szanse na ciążę w tym cyklu. Oto kilka przykładów:
    1. wprowadź zmiany w Twojej diecie, które zwiększą Twoją płodność
    2. zacznij uprawiać łagodny ruch fizyczny
    3. kup sobie zestaw witamin z kwasem foliowym lub inny suplement wspomagający płodność
    4. umów się z partnerem na romantyczną randkę – niekoniecznie podczas dni płodnych, tylko tak po prostu, aby zadbać o Wasz związek

Masz swój własny sposób na koniec cyklu? Podziel się nim poniżej w komentarzach!

Poleć to

, ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Wykonanie: WP Desk

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress
google-site-verification: google0d2007442121160d.html
Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0