Zajście w ciążę, dieta i suplementy

Dieta i najlepsze suplementy przed zajściem w ciążę i podczas ciąży

Aby zajść w ciążę wystarczy czasem kilka chwil współżycia seksualnego płodnego partnera z kobietą podczas jej owulacji. Niejedno dziecko przyszło na świat w efekcie takiej sytuacji. Wiele z tych dzieci jest zdrowych i udanych. Jednak nie zawsze tak jest. Zajść w ciążę bowiem nie oznacza to samo, co tę ciążę donosić i zakończyć urodzeniem udanego pod względem fizycznym i intelektualnym dzidziusia.

Oczywiście przyszli rodzice nigdy nie mają GWARANCJI, że ciąża zakończy się pełnym sukcesem. Okres rozwoju płodu trwa przecież 9 miesięcy. Mogą jednak zwiększyć prawdopodobieństwo tego, że dziecko urodzi się bez niektórych wad rozwojowych (np. rozszczepienie kręgosłupa będące wynikiem niedoboru kwasu foliowego) oraz z większą odpornością na pewne choroby.

W dużym stopniu przyszły stan zdrowia dziecka zależy od trybu życia matki oraz od diety, jaką stosuje przed zajściem w ciążę i w jej trakcie. Znaczącą rolę odgrywają też najważniejsze suplementy diety, zwane wielką piątką.

Zajście w ciążę a dieta

Współczesne ciężarne kobiety nie powinny już stosować przestarzałych metod jedzenia za dwoje. Posiłki powinny być niewielkie, ale częste (5 w ciągu dnia). Należy też zadbać o ich prawidłowy skład. Podstawą są chude produkty białkowe (sery, mięso, ryby, jajka, mleko), bo białko to podstawowy budulec dla płodu. Konieczny jest też wapń, żelazo i błonnik.

Należy ograniczyć spożycie soli, węglowodanów i słodyczy. Natomiast zwiększyć ilość warzyw i owoców. Niewskazana jest żywność wysoko przetworzona (konserwy, fastfood) oraz nadmiar tłuszczów zwierzęcych. Alkohol w czasie ciąży powinno się wykluczyć, podobnie jak papierosy i inne niezdrowe używki.

Zajście w ciążę a suplementy

W zasadzie prawidłowo skomponowana dieta powinna zapewnić wszystkie składniki niezbędne dziecku i matce. Jednak zważywszy na zanieczyszczenie środowiska oraz to, że niedobór pewnych składników może spowodować poważne wady płodu, wskazane jest zażywanie 5 podstawowych suplementów:

– kwas foliowy (co najmniej na pół roku przed zapłodnieniem)
– kwasy DHA
– witamina D3
– jod
– żelazo (przy niedokrwistości)

Wpływają one na prawidłowy rozwój intelektualny dziecka, zmniejszają też przyszłą skłonność do infekcji, alergii, a nawet schizofrenii (witamina D3), autyzmu i ADHD (jod). Suplementy należy zażywać od pierwszego trymestru ciąży!

Jednym z preparatów wartym polecenia jest Bio-Omega 3 Natural, dostępny w naszym sklepie. Każda kapsułka zawiera naturalny olej rybi o wysokiej zawartości kwasów omega 3 DHA i EPA w postaci trójglicerydów. Preparat ten jest doskonałym uzupełnieniem diety dla kobiet starających się zajść w ciążę.

Poleć to
Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Wykonanie: WP Desk

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress
google-site-verification: google0d2007442121160d.html