czerwone krwinki

Anemia a płodność

Większość kobiet wie, że w czasie ciąży ważne jest zapewnienie organizmowi odpowiedniej ilości żelaza. Czy jednak wiesz o tym, że jeśli dopiero planujesz dziecko i starasz się zajść w ciążę, niedobór tego minerału może zniweczyć twoje starania?

Według najnowszych badań, u kobiet, które nie pobierają z diety wystarczających ilości żelaza może wystąpić brak owulacji. Nawet jeśli owulacja dojdzie do skutku, jakość dojrzewającej komórki jajowej będzie niska. Wynikiem jest obniżenie szans na poczęcie i zdrową ciążę aż o 60% w porównaniu do kobiet z odpowiednim poziomem żelaza we krwi.

Najczęstszym przejawem niedoboru żelaza jest anemia (niedokrwistość), czyli niski poziom krwinek czerwonych. Ponieważ właśnie te krwinki dostarczają tlen do wszystkich tkanek i organów ciała, w tym jajników i macicy, z czasem może to zaowocować pogorszeniem jakości rezerwy komórek jajowych. Nawet jeśli dojdzie do poczęcia, anemia może uniemożliwić podział komórkowy i wzrost embrionu. To, z kolei, grozi poronieniem.

Objawy anemii to między innymi:

  • ogólne zmęczenie
  • częste bóle głowy
  • zawroty głowy
  • słabe i łamliwe paznokcie
  • zmniejszony apetyt
  • niskie ciśnienie krwi

Jeżeli wystąpi podejrzenie anemii, Twój lekarz może zlecić proste badanie krwi, aby sprawdzić poziom hemoglobiny (czerwonych krwinek). Jeżeli badanie potwierdzi diagnozę, otrzymasz zalecenie spożywania pokarmów bogatych w żelazo i stosowania suplementu diety z żelazem.

Niedoborom żelaza możesz łatwo zapobiec. Włącz do diety buraki, szpinak, fasolę, szparagi, pestki dyni, i umiarkowane ilości mięsa). Dodatkowo przyjmuj suplement diety Femifertil. Zawiera on łatwo przyswajalne żelazo w ilości 100% zalecanego dziennego spożycia. Ponadto, Femifertil zawiera składniki ułatwiające wchłanianie żelaza: witaminę B12, kwas foliowy, oraz witaminę C. Femifertil kupisz na naszej stronie internetowej.

Poleć to

, , , , , ,

2 Responses to Anemia a płodność

  1. Wojtek 02/11/2013 o 16:11 #

    Na niedobór żelaza polecam wątróbkę a zwłaszcza kaczą! Ona zawiera najwięcej dobrze wchłanialnego żelaza!! Suszone morele i rodzynki też go mają sporo.

Dodaj komentarz

Wykonanie: WP Desk

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress
google-site-verification: google0d2007442121160d.html